티스토리 뷰

반응형

 

#. [ 일상을 영어로 말하기 ] - 알고보니, 무엇에 문제가 생기다, 생각지도 못하다

https://www.youtube.com/watch?v=UVYJhNvYM74&t=550s

 

[KOR]

"며칠 전에 차에 문제가 생겨서 공업소에 가져갔어요. 저희 동네에 유일한 공업소에요. 근데 문을 닫은거예요. 제가 먼저 전화를 해서 확인을 해야 했던거겠죠? 근데 평일 오후였어요! 영업을 안할 수도 있다는 것은 생각지도 못했어요. 근데 알고보니 월요일마다 쉬더라고요."

 

[ENG]

"I had a problem with my car the other day so I took it to the mechanics, the only one in my neighborhood. But they were closed! I guess I should've called first and checked. But it was a weekday afternoon! It never occurred to me that they might be closed. But it turns out (that) they close every Monday."

 

:

have a problem with something ~에 문제가 생기다

the other day 몇일전에

 

I took it to the mechanics, the only one in my neighborhood.

= I took it the only mechanics in my neighborhood.

 

should have p.p ~했었어야 했다

 

It occurred to me (that) ~ 생각이 들었다

It never occurred to me (that) ~ 생각이 절대로 들지 않았다 / ~은 생각지도 못했다

It never occurred to me (that) ~ might ~일거라고는 생각지도 못했다

 

it turns out ~ 알고보니

공지사항
최근에 올라온 글
최근에 달린 댓글
Total
Today
Yesterday
«   2024/04   »
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
글 보관함