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#. Renting Clothes Is New U.S. Trend
It is no secret that the retail clothing industry is struggling.
Since the advent of online shopping, large clothing retailers have had a hard time keeping up with their online competitors.
Now, a new clothing trend is promising to revitalize the industry - subscription - based clothing rental.
It may sound strange, but renting clothe is one of the fastest growing industries in the United States.
Services such as Rent the Runway and ThredUp offer customers the opportunity to wear fabulous, often unaffordable, outfits for just a fraction of the cost.
This booming 1-billion-dollar business model has recently attracted the attention of flagging department store chains such as Macy's and J.C. Penny.
In August, Macy's partnered with the resale company ThredUp to sell secondhand clothes in a few select locations.
The chain is also working with the rental platform CaaStle to create a subscription rental program for its Bloomingdales stores.
The executives of these stores are hoping these changes will boost their declining sales.
Interestingly, this trend has not been limited to stores.
A number of hotels, such as the W Hotel chain, have partnered with clothing rental services to offer guests greater convenience.
Rather than packing and carrying their luggage, guests can now rent various clothing items for a one-time fee.
The clothing rental trend is the latest of the sharing economy.
From Uber to Airbnb, younger consumers are moving away from ownership as they look toward more sustainable alternatives.
Social media has also played a role in shaping their preferences, as many are content to wear an item without necessarily owning it.
As a consequence of these changes, renting and buying secondhand goods has become more attractive.
However, not everyone is happy about the current clothing rental system.
Consumers complain of inconvenient returns and exorbitant late fees.
Nevertheless, if retailers can find clever fixes to these problems, the possibility for profit is endless.
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retail rɪˈteɪl 소매(小賣), 소매상, 산매(散賣)(opp. wholesale) / 소매의, 소매상의
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advent ˈædvent 도래, 출현
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have a hard time 힘든 시간을 보내다
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keep up with 시류[유행]를 따르다, …에 밝다, 정통하다, …에 뒤지지 않다, … 와 엇비슷하다
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revitalize ˌriːˈvaɪtəlaɪz 새로운 활력을 주다, 재활성화시키다, 활성화하다
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promise |prɑːmɪs 약속하다, …일 것 같다, … 의 조짐을 보이다 promising |prɑːmɪsɪŋ 유망한, 촉망되는, 조짐이 좋은
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fabulous ˈfæbjələs 기막히게 좋은 [멋진] , 엄청난, 굉장한 / 우화에 나오는 fable ˈfeɪbl 우화
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unaffordable |ʌnə│fɔːrdəbl 너무 돈이 많이 드는, 너무 비싼 (↔affordable) , 너무 비싸서 할 수 없는
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fraction ˈfrækʃn 부분, 일부 , 분수 (→vulgar fraction, integer)
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outfit ˈaʊtfɪt 옷[복장]
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booming bú:miŋ <도시 등이> 급속히 발전하는 / 굉장한, 멋진, 뛰어난 boom 붐, 호황 (→slump, baby boom)
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flagging flǽɡiŋ <정력·결심 등이> 축 늘어지는, 맥이 빠지는, 줄어드는, 쇠약해 가는 flag 기, 깃발 (→blue flag)
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attention əˈtenʃn 주의 (집중), 주목,관심, 흥미 / (안내 방송에서) 알립니다, 주목하세요
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partner |pɑːrtnə (사업) 파트너, 동업자 / (춤 게임 등을 함께 하는) 파트너가 되다
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executive ɪɡˈzekjətɪv (기업이나 조직의) 경영[운영] 간부[이사/중역]
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boost buːst 신장시키다, 북돋우다 / (신장시키는) 힘, 부양책
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look toward … 쪽으로 향하다 [기울다], … 의 경향이 있다
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Rather than … 보다는 [대신에/… 하지 말고]
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move away from … 에서 이사 가다 , ~ 에서 떨어지다 / (안전 등을 위해) 한 발짝 물러나다
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shape ʃeɪp 모양, 형태, 형(形) (흐릿한) 형체[형상/모습] (=figure) / 모양[형태]으로 만들다 [빚다]
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necessarily ˌnesəˈserəli 어쩔 수 없이, 필연적으로
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necessary |nesəseri 필요한 (=essential) , 필연적인, 불가피한 (=inevitable)
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exorbitant ɪɡ|zɔːrbɪtənt 과도한, 지나친 exorbitant demands 어이없는 요구
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Nevertheless |nevərðə│les 그렇기는 하지만, 그럼에도 불구하고 (=nonetheless)
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content |kɑːntent 1.(어떤 것의) 속에 든 것들, 내용물 2.(책의) 목차 3.(책·연설·프로그램 등의) 내용
happy / satisfied / content / contented / joyful / blissful
이 단어들은 모두 기쁨이나 만족감을 느끼거나 보이거나 주는 것을 나타낸다.
happy 기쁨을 느끼는 [보이는 / 주는]; (무엇에 대해) 만족해하는 [걱정이 없는]:
a happy marriage / memory / childhood 행복한 결혼 생활 / 기억 / 어린 시절
I said I’d go, just to keep him happy. 난 간다고 했어. 단지 그를 기쁘게 해 주기 위해서.
satisfied 만족한; 만족해하는:
She’s never satisfied with what she’s got. 그녀는 자기가 가진 것에 결코 만족하지 않는다.
a satisfied smile 만족해하는 [만족스러운] 미소
content [명사 앞에는 안 씀] (자기가 가진 것에) 만족[자족]하는:
I’m perfectly content just to lie in the sun. 나는 그저 햇볕을 쬐며 누워 있는 것만으로도 지극히 만족스럽다.
contented (자기가 가진 것에) 만족하는 [만족해하는]:
a contented baby 만족해하는 아기 a long contented sigh 만족스러워서 길게 내쉬는 숨
content or contented?
contented는 안락한 생활과 더 관련이 있다.
content는 자기 삶에 대한 스스로의 만족도와 더 관련이 있다 : have to be content만족[자족] 해야 한다.
learn to be content만족[자족]하는 법을 배우다.
contented로 표현되는 감정은 사람이나 동물이 다 가질 수 있지만 content로 표현되는 감정은 사람만이 가질 수 있다.
joyful (비교적 격식) 아주 기뻐하는; 기쁜 [기쁨을 주는]
blissful 더없이 행복한:
three blissful weeks away일 [집]을 떠나서 보내는, 더없이 행복한 3주
joyful or blissful?
joy는 더 생기 있는 감정이고, bliss는 더 차분한 감정이다.
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