티스토리 뷰

반응형

https://youtu.be/slX--gXQejU

 

Day 24

 

@ 당근

토끼는 당근을  좋아합니다.

당근 케이크를 만들어 드릴께요.

 

A: 저는 당근을 싫어해요.

B: 당근은 비타민 A를 많이 함유하고 있어요.

 

@ 들고 있다, 나르다, 가지고 다니다

이거 비행기에 가지고 탈 수있나요?

저는 절대 돈을 많이 가지고 다니지 않아요.

 

A: 이 가방을 좀 들어주실래요

B: 이건 너무 커서 못 들겠어요.

 

@ 고양이

저는 고양이를 정말 좋아해요.

저는 고양이를 좋아하지않아요.

 

A: 고양이를 좋아하세요?

B: 저는 고양이 알레르기가 있어요.

 

@ 중심,  중앙, 중심가

그녀는 그 프로젝트의 중심입니다.

저는 서울 중앙에 살았어요.

 

A: 내 자리는 어디에 있어?

B: 네 좌석은 앞쪽 중앙에 있어.

 

@ 100년, 세기

우리는 21세기에 살고 있어요.

이 나무는 한 세기가 넘었어요.

 

A: 이 교회는 언제 지어졌나요?

B: 이 교회는 12세기에 지어졌어요.

 

저는 당근을 싫어해요.

이건 너무 커서 못 들겠어요

저는 고양이를 정말 좋아해요.

저는 서울 중앙에 살았어요.

우리는 21세기에 살고 있어요.

 

H.W: 이건 너무 커서 못 들겠어요.

 

Day 24_eng

 

@ carrot

Rabbits like carrots.

I'll make you a carrot cake.

 

A: I hate carrots.

B: Carrots contain a lot of vitamin A.

 

@ carry

Can I carry this on the plane?

I never carry much money.

 

A: Can you carry this bag?

B: This is too big to carry.

 

@ cat

I really love cats.

I'm not a cat person.

 

A: Do you like cats?

B: I'm allergic to cats.

 

@ center

She is the center of the project.

I lived in the center of Seoul.

 

A: Where is my seat?

B: Your seats are in the front center.

 

@ century

We are living in 21st century.

This tree is more than a century old.

 

A: When was this church built?

B: This church was built in the 12th century.

 

I hate carrots.

This is too big to carry.

I really love cats.

I lived in the center of Seoul.

We are living in 21st century.

 

H.W: This is too big to carry.

 

공지사항
최근에 올라온 글
최근에 달린 댓글
Total
Today
Yesterday
«   2024/04   »
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
글 보관함