티스토리 뷰

반응형

https://youtu.be/4kywfNU6ttg





Day 16 금발로 염색했어요

 

제 블로그를 읽으셨나요?

저는 타고난 금발이예요

그녀는 파란 눈을 가졌어요

저는 배가 두 척 있어요

몸을 편하게 하세요

 

@ 블로그, 블로그를 기록하다

블로그 하세요?

제 블로그를 읽으셨나요?

 

A: 뭐하고 있어요?

B: 제 블로그를 업데이트해야해요

 

@ 금발인, 금발 머리 여자

저는 타고난 금발이예요

그는 긴 금발을 가지고 있어요

 

A: 금발로 염색했어요

B: 새로운 머리 스타일 잘 어울리네요!

 

@ 파랑, 파란색

그녀는 파란 눈을 가졌어요

그는 항상 파란색 셔츠를 입어요

 

A: 파란색이 잘 어울려요

B: 고마워요 어제 이거 샀거든요

 

@  작은 배, 보트

저기에 보트로 갈 수 있어요

우린 한 배를 탄 운명이에요

 

A: 배가 몇 척이나 있어요?

B: 저는 배가 두 척 있어요

 

@ 몸, 몸통 * 상체 / 하체

그는 하체가 약해요

건전한 정신은 건전한 육체에 깃들어 있습니다 * 건전한 정신

 

A: 온 몸이 아파요

B: 몸을 편하게 하세요

 

H.W 금발로 염색했어요

 

Day 16_eng

 

Did you read my blog?

I'm a natural blonde.

She has blue eyes.

I have two boats.

Let your body relax.



@ blog 

Do you blog?

Did you read my blog?

 

A: What are you doing?

B: I have to update my blog.

 

@ blonde 

I'm a natural blonde.

She has long blonde hair.

 

A: I dyed my hair blonde.

B: Your new hairstyle fits you!

 

@ blue 

She has blue eyes.

He always wears blue shirts.

 

A: Blue looks good on you.

B: Thank you. I bought this yesterday.

 

@ boat  

You can go there in a boat.

We're in the same boat.

 

A: How many  boats do you have?

B: I have two boats.

 

@ body * upper body / lower body 

He has a weak lower body.

A sound mind dwells in a sound body. * sound mind

 

A: My whole body is sore.

B: Let your body relax.

 

H.W : I dyed my hair blonde.

 

공지사항
최근에 올라온 글
최근에 달린 댓글
Total
Today
Yesterday
«   2024/05   »
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
글 보관함