티스토리 뷰

반응형

https://youtu.be/ycbWB9FpQYU

 

 

Day 09 아무것도 묻지 마세요

 

  • 미술, 예술, 미술품

그는 예술에 안목이 있어요

저는 예술에 대해 잘 몰라요

 

A: 무엇에 관심이 있나요?

B: 저는 마술에 관심이 있어요

 

  • 글 기사

누가 이 기사를 썼나요?

그 기사는  영어로 쓰여 있었습니다

 

A: 이 기사 읽어봤어요?

B: 네 그건 충격적인 사건이었어요

 

  • 화가, 예술가, 아티스트

저는 예술가가 되고 싶어요

그는 재능 있는 예술가입니다

 

A: 저는 모든 예술가들이 독특하다고 생각합니다

B: 그렇게 일반화 해서는 안됩니다!

 

  • ~처럼, ~로서, ~만큼, ~한

저는 매우 바쁩니다(벌처럼)

저는 교사로  일했습니다

 

A: 최대한 빨리 들어올게요

B: 천천히 하세요 서두를 것 없어요

 

  • 묻다, 부탁하다

질문해도 될까요?

도움을 요청하려고 전화했어요 

 

A: 무슨 일 있어요?

B: 아무 것도 묻지 마세요

 

H.W 아무것도 묻지 마세요

 

Day 09_eng

 

  • art 

He has an eye for art.

I don't know much about art.

 

A: What are you interested in?

B: I'm  interested in modern art.

 

  • article 

Who wrote this article?

The article was written in English.

 

A: Have you read this article?

B: Yeah. It was a shocking incident. 

 

  • artist 

I want to be an artist.

He is a talented artist.

 

A: I think every artist is unique.

B: You can't generalize like that!

 

  • as 

 I'm busy as a bee.

I worked as a teacher.

 

A: I'll be back as soon as I can == I'll be back as soon as possible.

B: Take your time. There's no hurry. 

 

  • ask 

Can I ask you a question?

I'm calling to ask for your help. 

 

A: What's the matter with you?

B: Don't ask me anything.

 

H.W :  Don't ask me anything.

 

공지사항
최근에 올라온 글
최근에 달린 댓글
Total
Today
Yesterday
«   2024/05   »
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
글 보관함