티스토리 뷰

반응형

 

 

#. [ 기초영어회화 ] -- 할 기회가 있었다 / 없었다

 

https://www.youtube.com/watch?v=g5Wv-YDqsxU

"--을 할 기회가 있었다 / 없었다" 를 영어로 표현하는 다양한 패턴을 배워봅니다.

 

I had a chance to <do something> : ~ 할 기회가 있었다

I got a chance to <do something> : ~ 할 수 있었다 (기회를 얻었다)

= I got to <do something>

 

I got to see a lot of amazing / interesting things during the trip.

 

@ 무엇을 할 기회가 많지 않았을 때 : 몇 번 , 자주 할 기회가 없었어요

I didn't get (a chance) to <do something> + very often (much)

 

@ 무엇을 할 기회가 전혀 없었을 때

I didn't get any chance to <do something>

= 상황에 따라서 I never got a chance to .. 도 많이 쓰임

I didn't get any chance to do any sightseeing during the business trip.

= I didn't really get a chance to do any sightseeing during the business trip.


추가설명 :

I had a chance to .... 라고 하면 "그런 기회가 있었다."라는 의미만 있고 그래서 실제로 그렇게 했는지 안했는지에 대한 부분이 미지수로 남아 있는 어감인 반면, I got a chance 라고 하면 기회가 있어서 그렇게 했다는 의미까지 포함이 된 어감이라는 것을 말하고 싶었습니다 😀

[ 숙제 ]

영상에서 배운 내용을 토대로 다음의 한국어 문장들을 최대한 자연스럽게 영어로 옮기세요: 

 

1. 대학교 때 중국어를 배울 기회가 있었는데 공부를 안했어요.

When I was in university, I had a chance to learn Chinese but I didn't study.

 

2. 오늘 하루종일 너무 바빠서 밥먹을 기회가 없었어요.

I was so busy all day today, I didn't get a chance to eat.

 

3. 작년에는 부모님을 만나 뵐 기회가 별로 없었어요.

I didn't really get a chance to see my parents last year.

 

4. 학생이었을 때는 돈이 없어서 그런 곳에 갈 기회가 전혀 없었어요.

When I was a student, I didn't have any money so I didn't have any chance to come to a place like this.

= When I was a student, I didn't have any money so I never had a chance to come to a place like this.

공지사항
최근에 올라온 글
최근에 달린 댓글
Total
Today
Yesterday
«   2024/04   »
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
글 보관함